Gode råd til nye webshopejere

webshopejere

Nå… Så du har planer om at forsøge dig med din egen webshop? Du vil måske sælge børnetøj, computere eller havetraktorer? Så er der en del ting, du skal tage højde for, inden du for alvor kan komme i gang. Du skal selvfølgelig have et CVR nr., du skal have styr på bogføringen og finde en række pålidelige og kompetente leverandører, så du rent faktisk har noget, du kan sælge. Når du har alt det formelle på plads, skal du også have dit udstillingsvindue – altså din webshop. Men hvilket CMS skal du bruge, hvor skal du sikre din hosting og hvad med SEO? Der er mange spørgsmål, der trænger sig på, og i denne artikel har vi forsøgt at give nogle råd, som forhåbentligt kan hjælpe dig lidt på vej.

 

Webshop hosting er alfa og omegawebshopejere

Inden din webshop rammer det store internet, skal du have fundet dig en hosting løsning. Hosting er det, d
er gør det muligt for folk at besøge din hjemmeside, og med mindre du selv har tænkt dig at købe servere mm., gør du bedst i at købe dig til en hosting løsning. Det er vidt forskelligt, hvor stort behovet er, alt efter hvor mange kunder du forventer, der vil besøge din hjemmeside.
Snakker vi om et par hundrede om måneden, vil du godt kunne nøjes med et mindre webhotel, men snakker vi flere hundrede tusinde, vil du nok gøre klogt i at vælge en lidt større og mere skræddersyet løsning for det bedste resultat.

 

Herfra skal der lyde en stor anbefaling af e-commerce og webshop hosting fra Netgroup.dk, som tager din webshops hosting til et helt nyt niveau. Slut med lange svartider og fejl – hos Netgroup er serverne oppe 99,9 % af tiden – til glæde for både dig og dine kunder. Du skal ikke bøvle med forvirrede kunder, som ikke forstår, hvorfor de ikke kan få adgang til din side – med Netgroup spiller din hosting 100 %, og du vil med overvejende sandsynlighed kunne mærke en markant forskel på denne kvalitetsløsning frem for et simpelt og traditionelt webhotel, hvor du bare er et nummer i rækken.

 

Optimer din hjemmeside

Når folk besøger din hjemmeside, skal du hurtigst muligt opfordre dem til en handling – fx ”køb nu” eller ”bestil nu”. Dette kaldes Call to Action, og det er en gennemtestet teori inden for e-commerce, som bare virker. Du skal sørge for, at din webshop er optimeret, så den indbyder til salg og et strømlinet købsflow – kun på denne måde forvandler du besøgende til kunder; også kaldet konverteringer. Kunderne er i dag mere kræsne end nogensinde før, og hvis de ikke får en opfordring til at gøre noget bestemt, vil du med al sandsynlighed opleve, at salget udebliver, hvilket jo naturligvis ikke er en nogen god ting. Sørg derfor for at optimere din hjemmeside, så den er fyldt til randen med CTA elementer, som får dine besøgende til at købe dine produkter – det er jo trods alt det, som du skal leve af.